Opbergtips thuiskantoor

Opbergtips om je te helpen productiever te zijn in een kantoor aan huis

Je denkt misschien dat je geen tijd hebt om je kantoor te organiseren, maar als je eenmaal ziet hoeveel tijd wanorde je kost, zul je het heroverwegen. Af en toe een hoopje herschikken en verplaatsen telt niet. Het telt ook niet als het opruimen van uw bureau als u de rommel in een bureaula veegt. Een opgeruimde en geordende kantooromgeving zorgt voor meer productiviteit en minder tijdverlies.

Het organiseren van uw kantoor hoeft geen dagen te duren; u kunt het in kleine stapjes doen. In feite is het veel effectiever om kantoororganisatie te behandelen als een voortdurende inspanning in plaats van een grote aanval. Hier zijn enkele opbergtips om u te helpen productiever te zijn op kantoor!

Ruim uw kantoor op

Ruim op, maak alles leeg, versnipper en gooi alles weg wat u niet nodig hebt of niet wenst. Onderzoek vervolgens uw omgeving. Welke hulpmiddelen heb je onlangs niet gebruikt? Als u het in maanden niet hebt gebruikt en geen moment kunt bedenken waarop u het wel hebt gebruikt, gooi het dan weg. Dit geldt ook voor meubels, apparatuur en voorraden. Snuisterijen, planten (echt of kunstmatig) en decoraties zijn allemaal toegestaan als ze onder het stof zitten en uw kantoor er armoedig uit laten zien.

Soorteer post

Gooi uw post niet zomaar op een stapel. Sorteer het meteen in verschillende stapels om te handelen, te lezen, te klasseren, te delegeren of af te geven.

Hopelijk hebt u genoten van deze effectieve opslagtips om u te helpen productiever te zijn op kantoor! Het komt hierop neer: gebruik één of alle suggesties. De tijd en moeite die u besteedt aan het opbouwen en onderhouden van een productieve werkomgeving zullen zich ruimschoots terugbetalen. U kunt uw tijd besteden aan werken in plaats van aan het zoeken naar spullen en het herschikken van stapels, en u zult het heerlijk vinden om rommelvrij te zijn!

Organiseer uw laden

Leg spullen die u vaak samen gebruikt in dezelfde lade, zoals postzegels en enveloppen, plakblokken en blocnotes, enzovoort. Gebruik ook lade organizers om kleine voorwerpen op te bergen, zoals paperclips en spijkers. Persoonlijke voorwerpen moet u in een aparte lade bewaren.

Stel werkzones in

Bepaal het soort activiteiten dat plaatsvindt op elke locatie van uw kantoor. U hebt waarschijnlijk de hoofdwerkplek (uw bureau), een naslagwerk (archiefkast, rekken, ordners) en een voorraadruimte (kast, planken of laden). Het is het beste om de relevante apparatuur en opbergmeubels voor uw thuiskantoor op de juiste plaats te hebben.

Koop een goede labelmaker

Kies een labelmaker die gemakkelijk te bedienen is en label vervolgens uw planken, dozen, manden en laden. Het zal u eraan herinneren waar dingen horen en anderen helpen die iets in uw kantoor moeten vinden, gebruiken of opbergen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *